Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Villkor och bestämmelser

Om OptiClean

Företaget har sitt säte i Färila. Företagets postadress är Härjedalsvägen 66 82762 Färila. Om du vill komma i kontakt med oss kan du skicka e-post till [email protected] med ditt ärende och kontaktinformation så hör vi av oss inom kort.

Beställning
När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du information om produkt(er), pris, fakturerings- och leveransadress. Om det finns några fel i orderbekräftelsen ska du kontakta oss omedelbart via e-post till [email protected].

Leverans
Våra normala leveranstider är 1-4 arbetsdagar. Obs! Helgbeställningar skickas förstkommande måndag. Vid försenad leverans (utan att vi har meddelat om längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-post: [email protected].

Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och kan vara angivna med eller utan 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra/justera priser på grund av prisändringar från leverantör, tryckfel i prislistan och felaktiga priser på grund av felaktig information.

Ångerrätt
När du köper varor på internet har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från den tidpunkt då du har mottagit den vara du har beställt.

5.1 När du utnyttjar din ångerrätt:
Du ska meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas via e-post till [email protected]. I e-posten ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka produkt(er) returen gäller för anges tydligt och klart.
Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom ångerfristen (lagstadgade 14 dagar).
Du ansvarar för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl inpackade och i originalförpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde för använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte för:
- Produkter som har förseglats av hälsoskäl eller hygieniska skäl, och där förseglingen har brutits av dig.
- Produkter som utgör förseglade ljud- eller bildinspelningar och där förseglingen har brutits av dig.
- Skräddarsydda produkter som är specialtillverkade för dig eller som har tydligt personlig prägel enligt dina önskemål.
- Tjänster som har slutförts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten utförs utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, till exempel mat.
- Löpnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål
Alla produkter inspekteras före leverans. Om produkten ändå är skadad eller felaktigt skickad när den ankommer, åtar vi oss i enlighet med gällande lagstiftning att rätta till felet utan kostnad. Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att felet upptäckts.

6.1 Hur du går till väga vid reklamation:
Eventuella fel och brister ska alltid rapporteras till [email protected] där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte kan rätta till felet eller leverera en liknande produkt återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande lagstiftning. Vi står för returfrakten för godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka reklamation om det visar sig att produkten inte är skadad eller defekt eller liknande, i enlighet med gällande lagstiftning.

Generella Villkor
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa allmänna villkor, varvid sådana ändringar publiceras på webbplatsen. Ändringarna gäller från det att du har accepterat villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på webbplatsen), alternativt 30 dagar efter att vi har informerat dig om ändringarna. Vi rekommenderar därför att du håller dig uppdaterad på webbplatsen och går igenom villkoren vid nya köp.

Kontaktinformation
E-post: [email protected]
Telefon: 0738403096
Adress: Härjedalsvägen 66